椿―Tsubaki

庭の椿を3枚ほど描いてみたこれまでに何枚この椿を描いたか数えてないが少なくとも10枚は水彩で描いているはずだからある程度までは見なくても描ける。però、実際に見るとやはり植物も “生き物” だということをいつもいつも強く感じる「生(せい)のオーラ」がわたしにも降りかかってくる

白い花に赤い斑(ふ)の入っているのが美しい花は大きく立派だがそれを支える “首” のところがなぜか不釣合いに細く花の重さを支えきれない。Tan、ほとんどの花が下をむいてしまうこれは “品種改良” 中ゆえの問題だろうが“当事者” である椿にとっては「どうしてくれるんだ!」とでも言いたいに違いない

Probablement、この椿は赤い花の台木に白い椿を継いだものだろうその証拠にときどき先祖返りして真っ赤な花が全体の中で1輪くらい咲く木も「血筋」を主張しているんだろうねそう考えるとこの赤い斑が一滴の血のように見えてくるから不思議なものだ

molla

Hotokenoza
Fusta cendra
Brodats - bolígraf

La temperatura va augmentar fins als 23 graus avui。El sol és més a prop de principis d’estiu que la primavera、El barret que vaig portar、Les ulleres de sol van ser útils。Caminant amb una samarreta。Vaig sentir que els meus texans s’aferraven a les cames amb suor。3Dia de peu seguit。És un joc de pràctiques de beisbol juvenil a través del riu, amb un petit banc al seu interior? Hi ha dues parelles。Ahir també hi havia dos grups。L’aparcament està ple de cotxes de pares i d’altres festes relacionades.。Altres nens practiquen al recinte de l'escola primària.、Semblava que era un dia fantàstic per al beisbol.。

Pel que sembla, els estudiants de l'escola primària van debutar en un estany de pesca municipal、Vell habitual al voltant、La vella sosté una vareta de serp al mig de la reunió。Una cosa inusual。És tranquil。Hotokenoza va estar de peu durant força temps (quan vaig mirar de prop Hotokenoza、És una flor molt inusual。També、Puc entendre l’origen d’aquest nom)。Fa poc, és un bell japonès blau i ximple、El nombre de vedella augmenta。Ja fa temps que veig la Scalypse、La papallona blanca volava avui。És la primavera。Les flors de cirerer són encara?。

言霊(ことだま)

           「モデルスケッチ」  水彩

言霊(ことだま)というのはむかし文章を書く人たちの間で「一つ一つの語句文にも魂が宿り人に伝わるからけっしていい加減な言葉をつかうべきではない」という戒めとしてよく言われていたらしい

わたしはひねくれものだから絵画などの造形表現がそうであるように革新・破壊をもっとする方が良いなどとまるで今のトランプ氏のような考えで言霊なる単語自体を軽視していた

però、最近になってそれはわたしの浅はかな理解だったのではないかと思うことが多くなったそれはむしろ「有言実行」に近い意味を持っているのではないか、Això és el que。有言云々もまた少し解釈がずれるがそれ自体が逆説的な言い方であって「『実行(実現)したいならば』有言する意」でもあり得ると
 他人に対してだろうと自分に対してだろうと「言葉に出して言う(書く)」ことはその瞬間からそれは自分を離れて独立した一つの「新たな存在」となるその存在が自分を縛り同時に先へ進める推進力ともなるそんな意味を持っているのではないかということであるむろんもともとの意味は初めに述べた通りであろうが

言葉を慎めと言うだけでなく可能にしたいことを言葉にすべきだということそしてさらに言えば望まないことを言葉にしないということにもなるかもしれないいわゆる「忌み言葉」にはきっとそういう感覚が宿っているのだろう言霊のほうが自分より上位になって自分自身を変えかねないというある意味で怖い感覚でもある「良き言葉悪しき言葉も自分に還る」それが言霊の真意ではないかと