
今年の夏は何の仕事もできず、腰痛でゴロゴロ転がっているだけで終わりになりそうな気がする。
これも大きな作品のための習作を兼ねてスタートしたが、どうにもアイデアがまとまらないうち二転三転し、ほぼ廃棄状態になった。そもそも「兼ねて」という考え方がセコかったか。それも含めて、悪いところが全部出た、いい見本になっている。

今年の夏は何の仕事もできず、腰痛でゴロゴロ転がっているだけで終わりになりそうな気がする。
これも大きな作品のための習作を兼ねてスタートしたが、どうにもアイデアがまとまらないうち二転三転し、ほぼ廃棄状態になった。そもそも「兼ねて」という考え方がセコかったか。それも含めて、悪いところが全部出た、いい見本になっている。

Uolos vaizdas。Atrodo, kad viršutinė puodelio pusė ištirpo ir virto skardžiu.。Uolos vaizdas gyvuoja jau 40 metų.、Retkarčiais, bet ne kartą。(Aš pati nelabai suprantu) Gal Misaki、Manau, kad tai uolos vaizdas.。
vaikystė、Priešais namą buvo (ir tebėra) smėlio paplūdimys.。bet、dešinėje nuo horizonto、Kairėje pusėje kyšo pelerina.、Abi yra stačios uolos。Ypač silpnai matosi už 30 km、Kairėje pusėje esantis kyšulys yra daugiau nei 300 m aukščio.、Tai pavojinga vieta net priartėti (nors tai mano mėgstamiausia vieta)。
O gal tai uolos vaizdas, ant kurio slysdavau.。Ne daugiau kaip dešimties metrų aukščio purvo skardis。Ten auga pušis, kurią žemai nusuka vėjas.、Nuslyskite ant jo ant prieinamos lentos.。Kiekvieną dieną rodydavau savo įbrėžimus kaimynystės vaikams ir juokdavausi.。Kai pamatau uolą, jaučiu pažįstamą jausmą.、Galbūt tie vaizdai taip pat sutampa.。

自由研究は夏恒例の子どもいじめ(言い過ぎだが)イベントだが、その是非は別に置くとして、最近は親が手伝うどころか、地域ぐるみ、近隣の大学、国の科学研究施設、観光地まで「自由研究に役立てて欲しい」と、それぞれ別の目的を隠しながらアピール合戦の様相だ。
いわば国ぐるみと言っていいほどの、この「自由研究」とは何なのだろうか。子どもを全員将来の研究者にしようとでもいうのだろうか。それにしてはやがて進学する大学の方がどうにもうすら寒い。日本を代表する東大などでは研究不正があとをたたず、世界の中での信頼性も急激に落下しているようだ。
優れた研究者が出てこそ、子どもたちも憧れる。終戦関連の記事、ドキュメンタリーでマスコミも賑やかだったが、そこで印象鮮やかだったのは、イケイケどんどんで戦争への意識を煽り、その行き着く先の軍や政治に関わる人々に、目的も手段も十分に思考を巡らせた跡がないことだった。目先の技術、工夫には優れたものがあっても、なぜ?を先へ先へと問い詰めていく、科学的思考が不思議なほど感じられないことだった。
すべての子どもが自由研究をするって、一種異様な感じだ。戦前の軍国少年育成と、ぴったり重なって、恐ろしげだ。