西洋梨と杜若(かきつばた)

西洋梨と「かきつばた図」のキャンディボックス

教室でのデモ制作今年もぼちぼち西洋梨のシーズンになってきた何度も何度も描いているモチーフだが飽きるということは(少なくともわたしには)ない毎回それなりの課題が現れいつも自分なりの新しい答えを求めていくからだろうか

それでも毎回ちょっとずつモチーフのバリエーションなり表現法のチャレンジなりの変化が欲しいのは自分もまた見る側でもあるから今回は普段はパソコンの前にある折り紙のキャンディボックスをアクセントに置いてみた色合いも良く適当な技術的課題もあり楽しいモチーフになったただ少し細かいことをいうとこれが何であるか絵からは分からない「キャンディボックス」という名前も特にそういう用途があるわけでもなくようするにただの紙の箱をわたしがそう呼んだだけ紙製かどうかも絵を眺めただけでは判別できない技術的課題というのはそのことを指しているのだがどうやらそれはクリアできていないようだ

この六角形の箱は俳句の仲間のAさんに句会の時に頂いたものAさんは折り紙をよくされ施設などで指導することもあると聞いたような気がする折り方を見た時これはオランダ・ダールマンズのワッフルボックスと同じだと思い出した中身よりこの箱(の折り方)に惹かれて田舎へのお土産に買ったことが何度かある(ただし日本で)紙には尾形光琳の「国宝・杜若(かきつばた)図屛風」のプリント蓋つきになっていて手が込んでいる

水彩画(特に小品は)紙の白を残すのが大事だとわたしは感じている白は(黒も)すべての色を引き立たせる極上のスパイスだと思う(油絵ではキャンバスの白を残しても全くその効果がないのは不思議なこと)ただ時間が経って紙が黄ばんでくるとその魔法が解けてしまうこの絵のように白の部分が広い絵では額に入れるガラスアクリル板には紫外線カットのものがおすすめです

Blue Seagull Sketching Party

駅前午前10時スケッチ会スタート
野田市内終了直前14時頃

青いカモメの絵画教室では自由参加で千葉県野田市でスケッチ会をしました参加者は20名風もなく晴れて気持の良い日和(午前中はひなたでは少し暑いほど)。

野田市といえば醤油の町キッコーマンの企業城下町ですこれを描かないと野田市を描いた気持になりません。mè、前半は市の観光名所的なところに目を奪われてつい歴史的な建物の方に行ってしまいましたお昼は現在は市民会館になっているキッコーマンの創業一家の旧宅で各自の弁当を食べた個人の居宅としてはとんでもない広さと造りで往時の豪勢を感じられたのは良かった

自分としては今回はカモメマンになってスケッチ会のビデオを作ろうと思っていたがスケッチ開始と同時に全員がパアッと散ってしまったのでいきなり目標達成絶望的という状況になってしまった誰がどこにいるか全然分からない三脚を持っていったのでそれをセットすれば自分のスケッチビデオを撮影することは可能だったがそこまで腰を据えて描きたい場所を見つけることが出来なかった

午後になって何の成果もないとちょっと寂しいかなとめぼしいところを漁り始めたそれが下のスケッチこの1枚はとりあえず今日のベストまあどこでもそうだが初めて行っていきなり良いスケッチを望む方が虫が良すぎるというもの失敗と反省を繰り返ししつつ、2度3度とでかけてやっと描くべきモノが向こうから見えるようになってくるものだ今回も事前の下調べがあったからたとえ満足な成果に結びつかなくてもスケッチを通して一つのイメージを掴むことができた今回はこれで十分これを繰り返すことが大事なんです

Fujisawa Shinsuke Solo Egzibisyon 2:Li kòm yon pent

①Solo Enfòmasyon Egzibisyon:Souvan menm men-trase kat
②Li se pa yon ekran kare ki fè vibran vizyèl ou tou

 

③coloring papye a anvan koupe li。Se la li etonan

Adisyon a Fujisawa Shinsuke Solo Egzibisyon an ke mwen prezante lòt jou a。Nan blog anvan mwen an, mwen pa t 'mansyone Fujisawa Shinsuke kòm yon pent akòz rezon espas.、Mwen panse ke li trè panse-provok pou pa sèlman m ', men tou pou anpil atis.、Mwen te santi bezwen an ekri sou li pou yon ti tan kounye a。

① Envitasyon egzibisyon solo li yo toujou men-trase。Kat yo souvan men-trase。Mwen te resevwa anpil envitasyon egzibisyon solo nan men anpil atis.、Desen se travay mwen、Soti nan atis ki siman plis pase nenpòt lòt bagay yo trase、Gen anpil bagay sa yo (ki gen ladan lè mwen fè li)。"Mwen renmen trase foto yo、Li plezi. "、Sa a se yon foto klè nan enfòmasyon ki pi enpòtan nan envitasyon an.。Li se yon gid wè olye ke lekti、Premye a tout, li nan yon penti。

② Gen pwobableman pa gen moun ki panse ke penti yo dwe trase sou twal.、Li se yon foto mwen te trase sou sab la sou plaj la、Menm desen trase ak dwa ou nan lè a se foto、Sa a se evidamman yon "penti" fòm。mè、Mete lojik sa sou kote、sa、Nan premye gade, li sanble tankou yon "koupe papye timoun yo" ak "ki jan yo montre li"、An reyalite, konfyans kache l 'yo、Mwen santi ke mwen pa gratis。"Penti kontanporen" se pa trè klè、Mwen panse ke menm anpil pentr ak kritik santi sa a anndan.、Se pa ekspresyon sa a ki senp egzakteman tankou sa?。Kite galri la、Ou ka wè li lè ou pran yon etap soti nan vil.。

③ (Si ou gen yon talan pou ekri), ou ta dwe kapab ekri yon woman ak jis yon sèl foto.。Sa a se yon koleksyon konplè nan lavi li kòm yon ekriven (menm si mwen pa panse ke li nan yon mo ki ta dwe di alalejè).。Koulè yo ak liy yo trase sou krapo la nan sant la、Aplike anvan yo te koupe nan yon fòm krapo。Nan lòt mo、Koulè yo pentire lè ou pa menm konnen si li pral vire nan yon fòm krapo oswa ou pa、Li se yon liy。Finalman koupe li、Mwen di "mwen te vin" nan fòm sa a、Etonan nan melanje a Enstantane nan konyensidans ak inevitabilite、Li pi lwen pase imajinasyon mwen。Epi se sa ki "foto" se、Kè mwen tranble。