- 老部 (おいぺ) 待休所にて Oipe memorial chaw
父の四十九日の法要で、下北・東通村に帰省した。4月29日、さらりと法要を終え、それまでの仮位牌を集落の待休所(念仏婆の為の集会所、祈念堂。恐山と近似の民間信仰的色彩が面白い)に移し、これで父も先祖の一人となった。
Kuv twb tau lub zos Higashi-dori rau kuv txiv lub memorial celemony le buddism hauv Shimokita. Nws txhais tau hais tias 49 hnub kis ntawm tus tuag. Nws yog nchuav heev heev thiab tseem ceeb nyob rau Nyiajpoom Teb. Tom qab no celemony, tag nrho cov nyob hauv nws tsev neeg yeej muaj puas cwj pwm zoo tib yam. Thiab ces nws dab tig los ntawm peb pog koob yawg koob ib. 2012/4/30
日本仏教では、死後49日というのはとても重要な意味を持っている。日本仏教では死んだ日を1日目とし、7日ごとに死者の生前の功徳についての裁判が行われるとする。初七日は最初の裁判となり、死者といえども「あの世での生死」がどうなるか、の最初の裁判が行われるため緊張する。そこで遺族が応援、援護しようと、最初のお布施を行う。お布施とは社会への寄付であり、必ずしもお坊さんに対して行うという意味ではない。要するに亡くなった故人の、社会貢献の不足分を遺族が代行するということだ。そして7日ごとに裁判が行われ、最終第7回目で結審する。審理は必ず7回で行われ、最終回が最も重要だ。ここでアウトなら死者は極楽浄土には行けず、地獄に落ちることになる。そのため遺族が死者に対して最後の、お礼としてのお布施を積んで、死者のバックアップをすることが重要になる。この後ではもうチャンスが無いのだ。49日の法要が最も大事だというのはそういう意味である。
“Tom qab 49 hnub ntawd tuag” muaj tsw impottant lub ntsiab lus rau japanese buddism. Lawv hais tias txhua tus neeg tuag yuav tsum mus trial txhua 7 hnub tom qab koj tuag txog nws rov los pab rau lub neej (nws colled “kudoku” ) lawv lub sij hawm nyob. Yog hais tias txiav txhais tau ib yam nkaus thiab luv luv, tus neeg tuag ntawd yeej tsis mus rau saum ntuj ceeb tsheej. Tus 49 hnub txhais hais tias yog cov kawm qib 7 lawm mus sib hais. Qhov no yog ib qho uas kawg nkaus thiab tus uas muaj feem ntau impotant. S0 bareaved tsev neeg feem coob xav pab lawv ntawm lub ntiaj teb nyob. Tau peb muab gorgeous hmo thiab nyiaj txiag rau tus txiv neeb buddist qhia tshwj xeeb uas. Tej no mas, tias them yog tsw big nyiaj .
この法要は僧侶にとっても、収入源として極めて重要な意味を持っている。現代日本において、仏教は既に存在していないに等しいが、死者の葬送に関してだけは依然として大きな存在感を持っている。「葬儀経済」はいわば日本仏教の命綱なのである。しかも遺族の悲しみと、悲しみを相対化し、できるだけ心理的負担を軽く済まそうという社会的ニーズのはざま、そして温暖化による死体腐乱との時間的プレッシャーとの合間に、ドサクサ的ではあるが巨大な存在感を持っている。それが49日法要の現代的意義であるが、われわれ日本人は、葬儀に関しては問題化しないという、不思議な国民性を有しているのである。
Cov celemony no xwb tsis tseem ceeb rau cov neeg tuag, tiam sis cov txiv neeb tseem nyob rau ib seem yus pom ntawm economy. Nyob rau Nyiajpoom Teb, tiag buddism nkawd disappeared lawm, tiam sis nws yeej xav tau existance nyob ib ncig ntawm lub celemony li no. Economy uas tuag celemony yog ib lub neej-kab rau japanese buddism xwb. Txawm tias feem ntau japanese xav tuag celemony yog tawm ntawm tag nrho cov teeb meem.